Opis
Kvalitativni pristup istraživanju predstavlja sve značajniju alternativu tradicionalnoj metodologiji u psihologiji i drugim društvenim naukama. Ova knjiga posvećena je razmatranju osnovnih aspekata kvalitativnog istraživanja – od definisanja epistemološke pozicije, preko formulisanja istraživačkog problema i izbora odgovarajućih metoda prikupljanja i analize podataka, pa do bavljenja važnim pitanjima koja su vezana za etiku i refleksivnost. Pored toga, u knjizi se detaljno izlaže šest popularnih pristupa kvalitativnom istraživanju u psihologiji, identifikuju se prednosti i nedostaci svakog od njih i daju uputstva za pisanje izveštaja o istraživanju. Pisana jednostavnim stilom, uz oslanjanje na veliki broj primera i ilustracija, ova knjiga će posebno biti korisna onima koji nisu dovoljno upoznati sa kvalitativnim metodama istraživanja.
Još u prvoj verziji ovog teksta Karla Vilig je tvrdila da je, za razliku od kvantitativnog istraživanja (gde je cilj slediti skup pravila i učiniti to na ispravan način), kvalitativno istraživanje više stvar „upuštanja u avanturu“. To od početka zvuči mnogo interesantnije i zabavnije! I jeste – i studenti i predavači cene njen živi, praktični pristup, njen izuzetno jasan i elegantnan stil pisanja, njeno korišćenje primera dobrih studentskih radova i njena lucidna objašnjenja teorija koje stoje u osnovi metoda i metodologija. Reč je, po mom mišljenju, o najpristupačnijem uvodnom tekstu o kvalitativnom istraživanju, koji čitaoca stavlja u poziciju da ‘hrabro krene’, upusti se u avanturu i istinski uhvati u koštac sa izvođenjem kvalitativnog istraživanja.
Vendi Stejnton Rodžers (Wendy Stainton Rogers), profesorka emerita, Fakultet za zdravstvo i socijalnu zaštitu, Otvoreni univerzitet, Velika Britanija
Recenzije
Još nema recenzija.