Opis
Knjiga Mediji i globalizacija prikazuje višeslojna znanja iz područja globalizacije kao kompleksnog, protivrečnog i višedimenzionalnog fenomena. Polazeći od samog nasleđa ovog fenomena i definisanja osnovnih pojmova, autori se zapravo bave komunikacijskom prirodom globalizacije. Fenomen medija i globalizacije tretiraju kao samostalnu disciplinu.
U drugom delu teksta su obrađene teorije globalizacije na način njihovog predstavljanja kao teorija svjetskog sistema. Autori, od teorija mrežnog društva do teorija post/modernosti i njihovih polja i subjekata, promišljaju odnos demokratije i medija u kontekstu globalizacije i činjenice da mediji postaju prostor borbe za simboličku moć, tj. nadmetanja oko stvaranja značenja i tumačenja stvarnosti.
Knjiga Mediji i globalizacija predstavlja izuzetan vodič kroz aspekte, kontradiktornosti i efekte globalizacijskih procesa, razmatrajući ih sa stanovišta različitih politoloških, socioloških, kulturoloških i komunikoloških teorija, te pojašnjavajući fenomen globalizacije i njegove ključne odrednice koristeći se naučnim aparatom, ali na razumljiv i lako čitljiv način. Kroz prva četiri poglavlja knjige objašnjene su neke ključne teorijske postavke globalizacije, te je ovaj fenomen osvetljen sa politološkog, sociološkog, kulturološkog i informacijsko-komunikacijskog aspekta.