Recenzija: Voren Bafet
Obim: 526 strana
Povez: tvrdi, pun kolor
ISBN 9789531575249

Opis

„Daleko najbolja knjiga o investiranju ikada napisana.” – Voren Bafet

Grejem nije bio samo jedan od najboljih investitora svih vremena, već i najveći mislilac praktičnog investiranja.

“I posle skoro 40 godina od objavljivanja knjige Inteligentni investitor koja je uvela red i logiku u jednu neuređenu i zbunjujuću aktivnost, teško je i zamisliti mogućeg kandidata makar za poziciju drugog na polju analize hartija od vrednosti. U oblasti u kojoj je manje-više sve izgledalo nepromišljeno i nepredvidivo, nedeljama i mesecima nakon objavljivanja knjige, Benovi principi su ostali pouzdani – njihova vrednost je stalno rasla, posebno u vreme finansijskih oluja koje su uništile slabe intelektualne strukture. Njegovi pouzdani saveti doneli su velike nagrade svima koji su ih sledili – čak i onima sa manjim prirodnim sposobnostima u odnosu na talentovane  profesionalce koji su se spoticali prateći trenutne berzanske hirove ili modu.

Izuzetan aspekt Benove dominacije u oblasti analize hartija od vrednosti sastojao se u tome što je uspeo da je ostvari bez one mentalne ograničenosti koja sve napore koncentriše na samo jedan cilj. Umesto toga, njegova dominacija je pre bila usputna posledica intelekta čija širina gotovo da prevazilazi i sam pojam intelekta. Ja svakako nikada nisam sreo nekoga sa sličnom intelektualnom širinom. Ko god se suočio s Grejemovim razmišljanjima o bilo kojoj oblasti, uživao je u njegovoj beskrajnoj fascinaciji novim znanjem, fantastičnoj memoriji i sposobnosti povezivanja naizgled nepovezanih problema.

Uspešno investiranje ne zahteva izuzetno visok stepen inteligencije ni neobičnu poslovnu pronicavost ni insajderske informacije. Potreban je pouzdan intelektualni okvir pomoću koga donosite odluke i sposobnost da vas emocije ne odvrate od zadatog okvira. Ova knjiga jasno i precizno propisuje odgovarajući okvir. Potrebno je zadržati emocionalnu disciplinu.
Svrha knjige je da ponudi određene smernice u prilagođavanju i ostvarenju investicijske politike. Posebnu pažnju autor posvećuje principima investiranja i položaju investitora.

Veliki deo posvećen je istorijskim kretanjima finansijskih tržišta, jer je bitno naoružati se dobrim znanjem o prošlim kretanjima obaveznica i dionica kako biste inteligentno investirali. Knjiga je namenjena investitorima, koji se razlikuju od špekulanta. Glavni cilj knjige je voditi čitaoca kroz područja gde su moguće velike greške te razviti strategije koje će mu biti razumljive.
,,Inteligentni investitor” je prva knjiga koja objašnjava individualnim investitorima emocionalni i intelektualni okvir koji su neophodni za finansijski uspeh.

Dodatne informacije

Težina 930 g