Opis
Devet života Milene Pavlović Barili – tri skice za portret
Maja Herman nije napisala romansiranu biografiju niti istorijski roman o Mileni Pavlović Barili već mulitižanrovsku knjigu – spoj ispovedne proze, esejistike, reportaže, sinopsisa za film o umetnici kojoj je uoči Drugog svetskog rata “Evropa bila mala”, a čije se likovno delo smatra “postmodernom pre postmoderne”, pretečom pop-arta i Endija Vorhola, “nagoveštajem magičnog realizma Mediale i autoportreta Olje Ivanjicki”.
Kompoziciju romana najavljenu podnaslovom čine dve potrage za Milenom Pavlović Barili kroz ulice i umetničke institucije u Njuorku, ali i kroz sličnosti, bliskosti i koincidencije između pisca i junakinje, počev od činjenice da su u razmaku od više decenija živele u neposrednom komšiluku u istoj ulici u Njujorku.
Maja Herman Sekulić tvrdi da “to nije ni akademsko, ni stručno, ni istorijsko istraživanje već pesničko poistovećivanje u više glasova – lična potraga za Milenom po mapi ostrva Menhetn, putopis iz srca grada i države Njujork”.
Knjiga Maje Herman Sekulić bavi se svim fenomenima ličnosti i umetnosti Milene Pavlović Barili, sledeći trag srpskih istoričara umetnosti koji prave paralelu između nje i njene danas kultne savremenice Fride Kalo. Sama autorka objašnjava da joj je namera da Milenu Pavlović Barili “približi 21. veku, da je postavi u šire okvire i otkrije svetu kao novu ikonu koje još nije svetan”.